2013. június 1., szombat

LG XA42 USB mp3 lejátszási sorrend

Néhány év használat után kezdett furcsán viselkedni a mikrohifim: egyik-másik albumot nem abban a sorrendben játszott le az USB eszközről, ahogyan azt például egy fájlkezelő mutatta (és ahogy persze régen csinálta).
Sokmindent megpróbáltam vele, hogy a megfelelő sorrend lejátszására bírjam, tag-eltem a fájlokat, átneveztem őket, fájlneveket rövidítettem, de egyik sem hozta el a megoldást, mígnem egy Windows-os géppel készült átmásolás után azt tapasztaltam, hogy a lejátszás sorrendje megfelelő lett.
Ez kicsit gondolkodóba ejtett. Amikor rossz volt a lejátszási sorrend, akkor valóban nem Windows-on, hanem Ubuntun másoltam fel az USB kulcsra az albumkönyvtárakat, de amikor ellenőrzésképpen kilistáztam a fájlokat, akkor a sorrendjük jónak tűnt.

Jó sok próbálgatás, kísérletezés és analizálás után végül rájöttem mi is zajlik az LG belsejében.
A lejátszás sorrendjét tekintve a mikrohifit nem érdekli, hogy mik a fájlok nevei, azok milyen hosszúak s hogy az mp3 tag-ekben mik szerepelnek, egyedül csak az, hogy a fájlok könyvtáraiban milyen sorrendben vannak a fájlokra való hivatkozások.
A könyvtárban található fájlokra való hivatkozások sorrendjét Ubuntu-n az
ls -fl
parancs mutatja meg. Az itt látható sorrendet követi tehát a lejátszás is.

Ahhoz, hogy a fájlok nevének a sorrendjében történjen a lejátszás, az USB eszközön először létre kell hozni a megfelelő nevű könyvtárat, majd ebbe kell belemásolni az mp3 fájlokat.
Ubuntu-n ez a következő parancsokkal érhető el (a példában az mp3 könyvtárunk a /tmp/forras alatt van, az USB eszköz a /mnt alá van mount-olva):
mkdir /mnt/forras
cp /tmp/forras/* /mnt/forras/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése